24 Ocak 2014 Cuma

KIŞ HAZIRLIĞINDA YAPTIĞIM TURŞULAR...







Kış hazırlığında yaptığım turşuları anca paylaşabiliyorum.Fikir olsun yapmak isteyen seneye yapar.. Tarifine gelince instagram dostları ve annemin tarifini harmanlayıp kendi tarifimi oluşturdum sonuç ise mükemmel..İlk önce salatalıkları tuzlu suda 3-4 saat beklettim ki suyu bulanık olmasın sonra en alta  çabuk turşu olsun mayalansın diye nohut koydum eğer uzun süre dayansın diyorsanız nohut eklemeyin,yoksa turşu hemen olur ve hemen tüketemezseniz bozulabilir..Sonra üstüne salatalık,havuç,karnabahar,kırmızıbiber ki bunlar benim sevdiklerimdi ekledim.Üstünede hem süs hemde tat vermesi açısından bol sarımsak maydanoz ve limon dilimleri ekledim.Suyuna gelince sirkesi bol ve tuzlu bir su ekleyip üzerine ilave ettim işte bu kadar..Suyunun ölçüsü tamamen yapacak olduğunuz turşuya bağlı ama 5 kiloluk yapacaksanız 2 kilo sirke ve 1 kiloda kaya tuzu ilave etmelisiniz... Ben salamurasını bu şekilde yapıp bütün turşuların üzerine ilave ettim suyunu.Ayrıca su içme suyu ve soğuk olduğunda daha güzel oluyor bilginize anacım..

1 yorum:

  1. Turşular süper duruyor :))) Ellerine sağlık, bininci takipçin oldum bir kavanoz da ben isterim :D

    YanıtlaSil