14 Mart 2013 Perşembe

BİZ GELDİK...

Nerdeyse 2 ay oldu sanırım ilk defa bu kadar ayrı kaldım bloğumdan sebebine gelince bir sürü sebebi var..Hepsini anlatacam sevgili blog meraklanma....Sadece şuan beynim geçmişe gidip ne yaşadım ve nereden başlasam diye düşünüyor....Neyse karışık gidicem....1 ay önce teyze oldum şimdilik msnden ve resimlerden görüyorum kendisini acayip tatlı bişey adı Ayşe Duru adıyla yaşasın inşallah...Dün doğum günümdü 29 yaşımdayım artık umarım bu yıl geçen yıl gibi her anı stresli olmaz...Gelelim Buğliş hanıma kendisi inanılmaz bir canlı her günüm şaşırmakla geçiyor...Aslında şaşırmamam lazım sadece dualarım kabul oldu akıllı,inanılmaz hareketli ve dünyalar güzeli bir kızım var...En başlarda bloğu boşlamamın sebebi sağlık sorunları idi ana kız hasta olduk ,sonra diş eziyetleri, aşılar vs derken pc bozuldu ve 2 ayı geride bıraktık...Şimdi bu veletle yaşadıklarımı anlatmak istiyorum ki benim gibi olanlara belki bir fikir vermiş olurum...İlk önce şunu söylemek istiyorum eğer yavrunuz emeklemeye başladıysa onu benim yaptığım gibi odalar arası ipini koparıp salıvermeyin...Benim düşüncem aman gitsin herşeye dokunsun dokunarak öğrensin emekleyince belki çabuk yürür diye salıverdim zaten hergünde temizlik yapılıyor(nasıl yaptığımıda anlatacam ayrı bir post) diyip fazla üstüne gitmedim. Ama hiç aklıma gelmedi ki üşür üşütür....Evet 2 hatta 3 ay öksürükle boğuştuk geçen alerji testi de yapıldı iki tarafında yani hem ben hemde eşimin tarafı alerjik bünyeyiz hem onun için hemde öksürüğün sebebi nedir ne değildir bi araştıralım içimiz rahat etsin dedik ve yaptırdık onun sonucunuda geçen aldık,sonuç; alerji yok diye çıktı ama alerji ilacı ile iyi olduk nasıl bir işse artık anlamadım...Her kaka sonrası ben muhakkak lavaboda yıkayarak temizliyordum biliyorsunuz kız bebeklerde mikrop kapma sorunu olmasın diye ama bu seferde midemizi üşüttük bir kusma ki sormayın gece 12 de 5-6 defa kusmalar falan yani....Şimdi evin soğukmu diceksiniz hayır merkezi kalorıfer eşim şortla geziyor ama eskilerin bir lafı vardır diş çıkaran bebek üşür diye gerçekten de öyle sanırım...Neyse nane limon çayları ile mideyi düzeltik...Ek besin mevzusuna gelince tam 8,5 aylık olana kadar her saat başı her gık dediğinde emzirdim kana kana emdi yani süt de vardı çok şükür ve yarıyordu da bu Dr un tespiti zaten ek gıda olayını kilo alımı iyi süte ağırlık ver ek gıdayı ise tattırma şeklinde ilerle deyince bende sürekli emzirdim ek gıda ise tattırma şeklinde gitti takiiii anane gelene kadar...Artık bu çocuk 8,5 aylık oldu herşeyi yemesi lazım diyip mükellef bir kahvaltı,çorbalar,muhallebiler,sütlaçlar,yoğurtlar ve daha niceleri tam 15 günde bizim kız tam 900 gr almıştı düşünün artık ama ben sürekli korkuyordum memeyi bırakır diye ve korktuğum başımada geldi artık memeyi itip mamaları yalayıp yutuyordu kendimi terk edilmiş gibi hissediyordum çünkü emzirmek bana terapi gibi geliyordu..Evet aslında annemin bu davranışı yerinde oldu çünkü ne zamana kadar böyle devam edecekti ki ve bağırsaklarınında alışması gerekirdi ve gece 5-6 defa uyanıyordu yani artık gece mamasına geçmek şart olmuştu ama işte ben sürekli emzirmenin derdindeydim ve bizim küçük hanım memeyi itip ek gıdaya saldırınca hastalanmasıda kaçınılmaz oldu anne sütü mucize,şifa artık ne derseniz deyin .... Şimdi ağzında 6 tane diş var 11 aylık ve o kadar sıkıntı çekiyor ki ek gıdayı zorla alıyor ağzını kilitlemeler,püskürtmeler vs.. ve sadece anne sütü alıyor yani bana geri döndü :)) ama artık o süt eskisi gibi gümbür gümbür değil ama ne olursa olsun tam bir şifa ne olursa olsun bir annenin kesinlikle bebeğini emzirmesi lazım eğer yoksa da olması için çabalaması lazım özellikle stresten uzak durması dinlenmesi beslenmesine dikkat etmesi lazım .. Hayatında onu kim olumsuz etkiliyorsa uzak dursun ve sadece bebeği ile ilgilensin bence tabi anne sosyal hayatından da uzak kalmasın ama bence öncelik bebekten yana olması gerek diye düşünüyorum çünkü o bir emanet...Evet ek gıda olayına gelince bence benim gibi yapmayın çocuk birden mamaları gördü sütü es geçti bence ikisinide bir arada götürün ve emeklemeye başladığı anda ya hemen yürümeyi öğretin yada ya yürüteçte ki kimileri aşırı karşı ama benim hayatım kurtuldu yada mama sandalyesinde çocuğu idare edin derim öyle odalar arası seyahati kaldırın şimdi yerde babasıyla top yuvarlama oynamasına bile tahamül edemiyorum çünkü çeken bilir veremli gibi özellikle gece öksürük nöbetleri çekilir cinsten değildi...o nöbetleri de nette araştırmalarım sonucu birşey okudum ve denemeye karar verdim: VİCKS

Normalde 2 yaşından sonra ki çocuklarda ve büyüklerde kullanılıyor.Hatta anneme ben kullanacam dediğimde (genelde hep anneme danışırım prof gibi oldu çünkü)kullanma ben size 6 yaşından sonra kullandım demesine rağmen kullandım.Ama normalde büyükler için nette okuduğum şöyle eğer öksürüğünüz varsa ayaklarınıza vicks sürün kalınca çorap giyin ve mis gibi uyuyun acayip iyi geliyormuş.2 yaşından büyük çocuklar için nasl olur bilmiyorum ama ben ufakça bir leğenin içine kaynar suyu ekledim yarım çay kaşığı vicks koydum ve uyurken yatağının biraz yanına koyup bütün gece solumasını sağladım 3 gece yaptım ve 4. gece artık gece öksürme nöbetleri geçmişti.... Buda edindiğim iyi bir tecrübe oldu şimdilik bu kadar sevigili blog bu yazıyı yazana kadar tam 1000 defa kalkıp oturdum belki daha fazla yazardım ama yazacaklarımıda unuttum :)) neyse artık bu kadar ara vermek yok Allahın izniyle
öpüldünüz anacım....

3 yorum:

  1. yerim ben o yumuk ayakları... sakın anne sütünü bırakma daha köpek dişleri çıkacak en zoru ki emzirirsen inan çok rahat atlatırsın gece yatmadan gece mamamsı ver ama geceleri aralarda uyandığında sadece emzir... viksi bende denedim ayaklara çorapla giydirdim inan çok etkili hatta gündüz uykusuna yattığında da göğsüne hafifçe sürüp sıcak havlu yaptım aynen 3 günde geçiyor... eskiden sadece viks varmış bence anneanne usulu en iyi usul... birde aklında bulunsun bronşit tarzı öksürüklerde tarhanayı lapa gibi yap bol karabibe dök sonra onu bir tülbente yay dayanabilecek sıcaklıkta olduğunda bebişin göğsüne koyabilirsin... şimdiden çok çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  2. öncelikle çok geçmiş olsun canım
    bebek büyüdükçe daha fazla vaktimizi alıyor
    tabi bunlar güzel vakitler onlarla olsun da
    kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun Allah yavrularımıza sağlık versin inşallah , ama asıl yürümeye başladıktan sonra herşey daha farklı oluyor ama büyümelerinin her anı çok güzel:)

    YanıtlaSil