6 Eylül 2011 Salı

KIŞ HAZIRLIKLARI PART1..


 Kıştan pek haz etmem hatta günler kısalmaya havalar bulutlanmaya başladığında piskolojim bozulmaya meyil eder.Ama gelin görünki kış hazırlıklarına bayılırım belkide annemin bana bulaştırdığı güzel alışkanlık.Annemde sonbahar yaklaştığında içine pire düşer ve başlar harıl harıl hazırlıklar yapmaya o da şimdi evinde çoktan başladı domatesleri mıncıklamaya:))
İşte bunlarda benim ilk hazırlıklarım gerisi emin olun gelecek.Evimizde taze fasulyeye bayılınır.Haşlanmış taze fasulyeler aslında ortadan ikiye bölerek pişiririm ama hazırlık olduğu için ve fazla olduğu için üşendim bölmeye..
 Buzlukta pişmeyi bekleyen portakallarım çıkarıldı ve reçel oldu sonuçta buzlukta yer açmam gerek öyle değilmi??
 Anneciğimin ufak bahçesinden çıkan naneler kurutuldu ufalandı benimde payıma düşen bu kavanoz kullansammı yoksa saklayıp hergün koklkansammı öyle güzel kokuyorki..

Ve yine çilek reçeli hamilelerin bol bol çilek yemesi gerekiyormuş.Bu artık reçel mi olur kendisimi olur yoksa suyumu olur.Bebeğin zekasını geliştiriyormuş bizimde bu sene evde bol bol çilek yenildi kışında reçeli yenecek..

4 yorum:

  1. oooh bu hazırlıklar sayesinde kış da tam kış oluyor hani, pek keyifli yani : )

    YanıtlaSil
  2. Çok severim böyle kış hazırlığı yapanları:)
    Karıncalar gibi:))

    YanıtlaSil
  3. mıne aynen tam kıs oluyor kesınlıkle cok zevklı
    krnc evet bende yapmayıda yapanlarıda cok severım :))

    YanıtlaSil
  4. ooow ne kadar hamaratsın :) tebrik ederim gerçekten, harika bişey bu hazırlıkları yapman yapabilmen, ben hala annemden ve kayınvalidemden görüyorum bu yardımları :(

    YanıtlaSil